Mezigenerační předávání v kontextu IT práva

Mezigenerační předávání společnosti není vůbec jednoduchý proces. Vyžaduje komplexní a multioborový přístup, jak z pohledu práva, daní, tak i spolupráci se znalci, notáři a řadou dalších odborníků. Pro to, aby mohlo mezigenerační předávání proběhnout úspěšně je nezbytné důkladně prozkoumat a zajistit všechny níže uvedené oblasti. Více o mezigenerační obměně.

 

1. Pracovněprávní záležitosti

Přehodnocení pracovních smluv: Ujistěte se, že všechny pracovní smlouvy jsou aktuální a v souladu s platnými zákony.

Ochrana citlivých informací: Prověřte, zda jsou zavedeny adekvátní opatření na ochranu citlivých firemních informací a zda zaměstnanci podepsali dohody o mlčenlivosti (NDA).

Nástupnictví: Plánování nástupnictví klíčových zaměstnanců a manažerů, aby byla zajištěna kontinuita vedení společnosti.

 

2. Smluvní vztahy s obchodními partnery

Analýza smluv: Přezkoumání všech smluv s dodavateli a zákazníky, aby bylo zajištěno, že jsou v souladu s aktuálními obchodními cíli a právními předpisy.

Dodavatelské řetězce: Prověření spolehlivosti a stability dodavatelů, aby bylo minimalizováno riziko narušení dodávek.

 

3. Daňové a finanční záležitosti

Daňová compliance: Ujistěte se, že všechny daňové záležitosti jsou v souladu s platnými předpisy a že neexistují žádné daňové nedoplatky.

Finanční audit: Provést důkladný finanční audit pro zjištění skutečného finančního stavu společnosti, identifikaci případných nesrovnalostí a zajištění transparentnosti.

 

4. Regulační compliance

Průmyslové normy a předpisy: Zkontrolovat, zda společnost splňuje všechny specifické normy a předpisy platné pro její odvětví.

Ochrana životního prostředí: Ujistit se, že společnost dodržuje všechny environmentální předpisy a má zavedené udržitelné postupy.

 

5. Zabezpečení IT a kybernetická bezpečnost

Posouzení bezpečnostních protokolů: Prověřit, zda jsou zavedeny adekvátní bezpečnostní protokoly na ochranu proti kybernetickým útokům.

Plán obnovy po havárii: Ujistit se, že společnost má zavedený plán obnovy po havárii a že jsou zálohována důležitá data.

 

6. Ochrana osobních údajů

GDPR compliance: Ujistit se, že společnost plně dodržuje požadavky na ochranu osobních údajů podle GDPR.

Posouzení politik ochrany osobních údajů: Prověřit a aktualizovat politiky ochrany osobních údajů, aby byly v souladu s nejnovějšími právními předpisy a nejlepšími praktikami.

 

7. Firemní governance

Právní struktura společnosti: Přezkoumání právní struktury společnosti a jejích orgánů, aby byla zajištěna jejich efektivita a compliance.

Interní kontroly a postupy: Zavedení nebo posílení interních kontrol a postupů pro zvýšení transparentnosti a snížení rizik.

 

Naše advokátní kancelář vám může poskytnout komplexní podporu v každé z těchto oblastí. Kontaktujte nás pro více informací a konkrétní nabídku služeb přizpůsobených vašim potřebám.

Řešíte podobný problém, nebo vás zajímá více informací k danému článku?
Kontaktujte našeho specialistu

Mgr. Lenka Schopfová

advokát / of counsel

Ostatní novinky

close ribbon